مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 06:212019-10-28اقتصادي

برداشت انار از باغات سروآباد آغاز شد


مدیر جهاد کشاورزی سروآباد، با اشاره به آغاز برداشت انار از باغات سروآباد، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 6 هزار تُن انار از باغات این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرحیمی، دراین باره اظهار کرد: مساحت باغات انار شهرستان سروآباد 442 هکتار است که از این میزان 400 هکتار بارور و 42 هکتار نیز غیر بارور است.

وی افزود: متوسط تولید انار در هر هکتار 15 تُن است و پیش بینی می شود امسال بیش از 6 هزار تُن انار در باغات شهرستان سروآباد تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد، بیان کرد: بیشترین میزان برداشت انار در واحد هکتار در شهرستان سروآباد 36 تُن بود که توسط یکی از انارکاران نمونه به ثبت رسیده است.

رحیمی عنوان کرد: شهرستان سروآباد به لحاظ سطح باغات و میزان تولید انار بین 10 شهرستان استان کردستان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد، ذکر کرد: بیشترین باغات انار در روستاهای روآر، گواز، دلمرز، ژیوار، بلبر، سلین و ناو قرار دارد و بیش از یک هزار و 100 بهره بردار در این شهرستان مشغول برداشت و فروش این محصول هستند.

رحیمی افزود: از مهم ترین ارقام انار در باغات شهرستان می توان به ملس، رباب و ارقام بومی منطقه هورامان یارالی یا که وه هه نار ، هه جیجی یا دانه سیاو، هه نار تشی و هه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت انار از باغات سروآباد آغاز شد

برداشت انار از باغات سروآباد آغاز شد